Onze verhalen

Niets doen is geen optie!

Grotere organisaties zullen echt werk moeten gaan maken om binnen de cultuur de jonge professionals te laten excelleren. Dat betekent dat je als organisatie ook begrijpt wat deze jonge professionals drijft.

Niet investeren in deze generatie medewerkers betekent dat organisaties verouderen en aftakelen.

 

Met de juiste aanpak staat het talent aan de deur te dringen en breng je een frisse wind binnen die de organisatie zo nodig heeft. Hoe? Wij komen graag een uurtje sparren om onze ideeën toe te lichten: aan u de keuze. Maar weet: niks doen is geen optie meer!

Ze zijn rete-eigenwijs

Ze zijn rete-eigenwijs, willen zich overal mee bemoeien en zijn onze nieuwe helden: de young professionals. We noemen ze generatie Y, of millennials, en ze zijn de mensen die geboren zijn tussen 1985 en 2000. Ze zijn al een paar jaar stevig aan het werk of gaan bijna beginnen.

 

In het jaar 2020 vormen deze young professionals bijna de helft van de mensen die in organisaties aan het werk zijn. Of voor zichzelf werk hebben bedacht. Niet voor niets is er - ook juist vanuit organisaties - grote belangstelling voor deze groep. Wie zijn ze eigenlijk? Wat willen ze? Want een ding is zeker, deze generatie Y wil het anders in hun werk. Doet het ook anders.

Zonder generatie Y verouderen organisaties sneller en neemt innovatiekracht af.

De economische recessie heeft het meeste impact gehad op de jongst werkende generatie, generatie Y (1985-2000). Zij kwamen in een vacaturestop terecht, voornamelijk binnen de publieke sector was het moeilijk om voet aan de grond te krijgen, met als resultaat dat generatie Y slecht vertegenwoordigt is binnen de publieke sector. Terwijl veel organisaties juist deze young professionals hard nodig hebben om hun cultuur op te frissen.